
S19 Janów Lub. Północ - Janów Lub. Południe
Transprojekt Gdański wykonał kompleksową dokumentację projektową dla realizacji inwestycji w formule projektuj i buduj dla Kontraktów:
I. „Projekt i budowa drogi ekspresowej S19 Lublin - Rzeszów, odc. koniec obw. Kraśnika - węzeł „Sokołów Młp. Północ”. Część nr 2: odc. realizacyjny obwodnica m. Janów Lubelski (węzeł „Kopce” obecnie „Janów Lub. Północ” – węzeł „Jonaki” obecnie „Janów Lub. Południe” z węzłami), długość ok. 7 km
Początek odcinka zlokalizowany został w kilometrażu 18+148 przed węzłem „Janów Lubelski Północ” („Kopce”).
Koniec projektowanego odcinka znajduje sie w kilometrażu 24+581 (24+602 wg. kilometraża z Koncepcji Programowej) za węzłem „Janów Lubelski Południe” („Jonaki”).
Celem opracowania jest:
- zaprojektowanie drogi S19 o parametrach drogi ekspresowej w nowym śladzie wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą,
- uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID),
- budowa przedmiotowego odcinka S19 wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, dzięki której nastąpi przejęcie ruchu tranzytowego na kierunku północ – południe z istniejącej DK 19 oraz połączenie Lublina z Rzeszowem drogą ekspresową.
Zakres projektowanej inwestycji obejmuje realizację następujących elementów:
- budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej klasy S,
- budowa węzłów drogowych:
- „Janów Lubelski Północ” („Kopce”),
- „Janów Lubelski Południe” („Jonaki),
- budowa przejazdów drogowych na skrzyżowaniach z drogami poprzecznymi wraz z ewentualną korektą przebiegu tych dróg na odcinkach dojazdów,
- budowa przejść dla zwierząt,
- budowa dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego,
- budowa dróg technologicznych
- budowa obiektów inżynierskich,
- budowa Miejsc Obsługi Podróżnych
- MOP „Janów Lubelski” strona lewa – kat. I (docelowo kat. III), km 21+150,
- MOP „Janów Lubelski” strona prawa – kat. I (docelowo kat. II), km 21+150,
- budowa elementów odwodnienia,
- budowa oznakowania drogowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
- budowa oświetlenia drogowego,
- przebudowa kolidujących z trasą drogi S19 istniejących urządzeń infrastruktury technicznej.
Z uwagi na wysokie parametry techniczne projektowanej drogi ekspresowej odpowiadające klasie S ograniczono jej dostępność do przyległych terenów, którym zapewniono skomunikowanie poprzez zaprojektowane przejazdy i drogi dojazdowe.
II. „Projekt i budowa drogi ekspresowej S19 Lublin – Rzeszów, odc. koniec obw. Kraśnika – węzeł „Sokołów Młp. Północ”: Część nr 3: odc. realizacyjny Janów Lubelski (węzeł „Jonaki" obecnie „Janów Lub. Południe" - bez węzła) - węzeł „Łążek Ordynacki" obecnie „Lasy Janowskie" (z węzłem), długości ok. 8 km”
Początek odcinka zlokalizowany został w kilometrażu 24+602 za węzłem „Janów Lubelski Południe” („Jonaki”).
Koniec projektowanego odcinka znajduje sie w kilometrażu 32+874,90.
Celem opracowania jest:
- zaprojektowanie drogi S19 o parametrach drogi ekspresowej w nowym śladzie wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą,
- uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID),
- budowa przedmiotowego odcinka S19 wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, dzięki której nastąpi przejęcie ruchu tranzytowego na kierunku północ – południe z istniejącej DK 19 oraz połączenie Lublina z Rzeszowem drogą ekspresową.
Zakres projektowanej inwestycji obejmuje realizację następujących elementów:
- budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej klasy S,
- budowa węzła drogowego:
- „Lasy Janowskie” („Łążek Ordynacki”),
- budowa przejazdów drogowych na skrzyżowaniach z drogami poprzecznymi wraz z ewentualną korektą przebiegu tych dróg na odcinkach dojazdów,
- budowa przejść dla zwierząt,
- budowa dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego,
- budowa obiektów inżynierskich,
- budowa elementów odwodnienia,
- budowa oznakowania drogowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
- budowa oświetlenia drogowego,
- przebudowa kolidujących z trasą drogi S19 istniejących urządzeń infrastruktury technicznej.
Z uwagi na wysokie parametry techniczne projektowanej drogi ekspresowej odpowiadające klasie S ograniczono jej dostępność do przyległych terenów, którym zapewniono skomunikowanie poprzez zaprojektowane przejazdy i drogi dojazdowe.