
Węzeł integracyjny Gdynia Karwiny
Kompleksowa dokumentacja projektowa dla utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – Gdynia Karwiny
W ramach budowy Węzła Karwiny planuje się przebudowę dwóch wiaduktów nad torami w ciągu ul. Wielkopolskiej, na wysokości skrzyżowania z ul. Strzelców i ul. Sopocką. Ponadto przebudowane zostaną skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej, a także Wielkopolskiej, Nowodworcowej i Korzennej oraz skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Racławickiej i Parkowej. Na prowadzących do przystanku PKM Gdynia Karwiny ulicach Nowowiczlińskiej, Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej wybudowane zostaną buspasy o łącznej długości 2873 m. Dla ułatwienia dotarcia do przystanku PKM rowerzystom, zostanie wybudowane łącznie 4260 m dróg rowerowych oraz 256 m dróg pieszo-rowerowych.
Jednym z kluczowych rozwiązań w ramach inwestycji będzie budowa wielopoziomowego parkingu. Będzie on umożliwiał pozostawienie samochodu lub roweru w pobliżu przystanku i kontynuowanie podróży Koleją Metropolitalną. Parkingi „parkuj i jedź” (park & ride) powstaną zarówno dla samochodów, jak i dla rowerów. Wzorem rozwiązań znanych z lotnisk, kierowcy będą mogli korzystać także ze strefy „całuj i jedź” (kiss & ride), czyli kilku miejsc postojowych dla osób podwożących pasażerów na przystanek. Na parkingu zaprojektowano miejsca postojowe dla samochodów osobowych (ilości miejsc: 412, w tym dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich: 20), motocykli (ilości miejsc: 24) oraz miejsca dla rowerów w formie zwykłego parkingu naziemnego (ilości miejsc: 62) i automatycznego urządzenia do bezpiecznego ich przechowywania (ilości miejsc: 50).
Wyposażenie instalacyjne parkingu obejmuje instalacje elektryczne oświetleniowe i zasilające, teletechniczne (monitoring, kontrola dostępu), hydrantowe, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, wentylacji, wentylacji oddymiającej, sygnalizacji alarmu pożaru oraz ewentualnego ogrzewania niektórych pomieszczeń wg wymagań branżowych.
Obiekt posiada 3 kondygnacje (w tym dwie podziemne).
Podstawowe parametry parkingu:
- kubatura (część podziemna i nadziemna łącznie): 42 057 [m3]
- pow. zabudowy: 4 934,56 [m2]
- powierzchnia całkowita:
- poz -2 i -2.5 5 039,28 m²
- poz -1 i -1.5 5 039,28 m²
- poz 0 i -0,5 4 963,52m²
- poz +0,5 1 284,22 m²
- 16 326,30 [m2]