
Pomorska Kolej Metropolitalna
Opracowanie dokumentacji projektowej dla przedsięwzięcia inwestycyjnego "Pomorska Kolej Metropolitalna Etap I - rewitalizacja Kolei Kokoszkowskiej”
Pomorska Kolej Metropolitalna to przedsięwzięcie o podstawowym znaczeniu dla rozwoju systemu transportu zbiorowego aglomeracji gdańskiej. Celem zasadniczym przedsięwzięcia Pomorskiej Kolei Metropolitalnej jest stworzenie nowego systemu komunikacyjnego dla aglomeracji i regionu. Planowane rozwiązanie umożliwi szybszy dojazd mieszkańców i turystów do subregionu Kaszub i zwiększy spójność gospodarczo – społeczną regionu.
Przygotowywany Etap I zakłada zaprojektowanie dwutorowej, zelektryfikowanej linii kolejowej:
- po dawnej trasie „Kolei Kokoszkowskiej” na odcinku od włączenia do układu torowego stacji Gdańsk Wrzeszcz do Al. K. Jagiellończyka (Obwodnica Trójmiejska) – długości ok. 8,5 km
- nowego odcinka linii kolejowej od Al. K. Jagiellończyka (Obwodnica Trójmiejska) przez Gdańsk Matarnię, Port Lotniczy w Gdańsku im. Lecha Wałęsy do włączenia w linię kolejową nr 201 Nowa Wieś Wielka – Kościerzyna – Gdynia Port w kierunku Gdyni długości ok. 9,5km wraz z łącznicą od rozjazdu przy przystanku PKM Barniewicka w kierunku Kościerzyny o długości ok. 1,3 km
Dokumentacja obejmuje również 8 przystanków i 1 stację techniczną, obiekty kubaturowe i inżynieryjne oraz budowę urządzeń SRK, instalacji teletechnicznych, usunięcie kolizji i budowę/przebudowę sieci uzbrojenia terenu, wyburzenia, wycinkę zieleni itp.
Dokumentacja została podzielona na zadania:
Zadanie 1 - Budowa linii kolejowej na odcinku od Portu Lotniczego w Gdańsku do włączenia się z linią 201, która obejmuje:
- linię dwutorową od Portu Lotniczego w Gdańsku do włączenia linii PKM w linię 201 w kierunku Gdyni wraz z niezbędną dla ruchu kolejowego infrastrukturą: w tym urządzeniami srk,
- łącznicę jednotorową linii PKM z linią 201 w kierunku Kościerzyny wraz z niezbędną infrastrukturą dla prowadzenia ruchu,
- obiekty inżynieryjne
- tymczasowy przystanek Gdańsk Port Lotniczy z peronami, funkcjonujący do momentu zrealizowania i oddania do użytkowania elementów inwestycyjnych określonych w zadaniu 2.
- stację techniczną w pobliżu przystanku Barniewicka (bez peronów)
- ingerencję w istniejącą infrastrukturę przyległych linii i stacji Gdańsk Osowa,
- obiekt kubaturowy – budynek techniczno - administracyjny - zawierający następujące funkcje:
a) służba ochrony kolei,
b) centrum sterowania ruchem,
c) zarządzanie linią kolejową,
d) funkcje ogólne wspólne dla ww. i inne.
Wielkość obiektu: 2 337,6 m2 powierzchni użytkowej i kubatura 13 383,7 m3.
Zadanie 2 - Budowa linii kolejowej na odcinku od stacji Gdańsk – Wrzeszcz do Portu Lotniczego w Gdańsku, która obejmuje:
- linię dwutorową od włączenia do układu torowego stacji Gdańsk Wrzeszcz do Portu Lotniczego w Gdańsku wraz z niezbędną infrastrukturą dla ruchu kolejowego oraz przystankami zlokalizowanymi zgodnie z koncepcją programowo-przestrzenną (w tym docelowy przystanek Gdańsk Port Lotniczy wraz z likwidacją tymczasowego przystanku Gdańsk Port Lotniczy),
- przystanek Barniewicka,
- obiekty inżynieryjne,
- elektryfikację linii PKM na odcinku od stacji Gdańsk Wrzeszcz do stacji Gdańsk Osowa, ingerencję w istniejącą infrastrukturę przyległych linii i stacji Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Główny oraz w razie potrzeb aktualizację stacji Gdańsk Osowa.
W ramach zadania 1 i 2 zostanie wykonane:
a) Projekt budowlany wielobranżowy wraz z uzupełnieniami i uszczegółowieniami zawierający:
- Projekt zagospodarowania terenu,
- Projekt architektoniczno – budowlany wielobranżowy,
- Informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
- Wyniki badań geologiczno - inżynierskich,
- Geotechniczne warunki posadowienia obiektów,
- Badania hydrogeologiczne,
- Projekt budowlany rozbiórek budynków i budowli,
- Projekt rozminowania terenu,
b) Wizualizację przedsięwzięcia
c) Przedmiar robót na podstawie projektu budowlanego.
d) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót na podstawie projektu budowlanego.
e) Kosztorys inwestorski robót budowlanych wraz z zestawieniem kosztów wykonania m.in. projektu wykonawczego, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót na podstawie projektu wykonawczego, oraz harmonogramu rzeczowo-finansowego robót budowlanych.
f) Materiały do wystąpienia o wydanie decyzji pozwolenia na budowę
g) Materiały przetargowe na wybór wykonawcy robót budowlanych
h) Dokumentacji towarzyszącej związanej z całym przedmiotem zamówienia.
i) Nadzór autorski