
Obiekty kubaturowe na Autostradzie A2 Świecko - Nowy Tomyśl
Przedmiotem prac projektowych było wykonanie obiektów kubaturowych zlokalizowanych w strefach:
-
OUA Ilanka i Biały Mur (Obwody Utrzymania Autostrady)
-
PPO Tarnawa (Punkt Poboru Opłat)
-
SPO Jordanowo, Torzym, Trzciel, Nowy Tomyśl (Stacje Poboru Opłat)
-
MOP Gnilec, Sosna II, Walewice, Koryta, Rogoziniec, Chociszewo (Miejsca Obsługi Podróżnych)
dla obsługi płatnej Autostrady A2 Świecko – Nowy Tomyśl.
Wszystkie projektowane budynki są spójne architektonicznie i kolorystycznie tworząc spójną całość architektoniczno – funkcjonalną. Zarówno bryły jak i układy funkcjonalne obiektów są proste i czytelne oraz nadają współczesny wyraz architektoniczny. Elewacje zaprojektowano z materiałów trwałych a zarazem ekonomicznych w utrzymaniu i konserwacji. W projekcie dominują kolory naturalne wpisujące się w otoczenie.
Obiekty, mimo że niewielkie rozmiarowo są złożone technologicznie ze względu na rodzaj funkcji wewnętrznych i różnorodnych systemów wyposażenia, funkcjonowania i bezpieczeństwa.
Dobór materiałów wykończeniowych jak i stolarki okiennej i drzwiowej nadaje obiektowi współczesną formę. Wejście do budynków z poziomu parteru daje możliwość obsługi i pracy osobom niepełnosprawnym, także poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Obwody Utrzymania Autostrady składają się z: budynków biurowych Siedziby Dyrekcji oraz Policji, budynków garażowych i wiat magazynowych oraz budynków do produkcji solanki, stacji paliwowych, myjni oraz parkingów
Na Miejsca Obsługi Podróżnych składają się budynki toalet, miejsca wypoczynku wyposażone w elementy małej architektury i parkingi
Zagospodarowanie terenu PPO i SPO obejmie między innymi budowę: budynków nadzoru, kiosków kasowych, budynków toalet oraz parkingów
Przykładowe obiekty zaprojektowane w ramach powyższego zadania:
Budynek Siedziby Dyrekcji
Projektowany budynek biurowy znajduje się na terenie Obwodu Utrzymania Autostrady „OUA Ilanka". Przeznaczenie budynku: w budynku będą się mieścić biura obwodu utrzymania autostrady oraz centrum zarządzania autostradą, wraz z częścią socjalną. Budynek jest obiektem dwukondygnacyjnym z dwoma otwartymi klatkami schodowymi oraz częścią jednokondygnacyjną.
Zaprojektowany budynek wyposażono w następujące instalacje:
- grzewczą z kotłowni na gaz ziemny
- instalacje wentylacji mechanicznej
- instalację wodną dla celów socjalnych
- kanalizację sanitarną
- kanalizację deszczową
- instalację elektryczną
- instalację odgromową
Zestawienie powierzchni oraz parametry obiektu budowlanego:
-
wysokość budynku: 7,83m (wierzch ścianki attykowej)
- wysokość niższej części budynku: 3,84m (przy wierzchu okapu)
- wymiary budynku: 21,92 x 52,39m
- Powierzchnia użytkowa: 1380,5 m2
- Powierzchnia zabudowy: 974,2m2
- kubatura: 6561,6m3
Budynek Policji
Projektowany budynek biurowy znajduje się na terenie Obwodu Utrzymania Autostrady „OUA Ilanka". Przeznaczenie budynku: w budynku będą się mieścić biura, wraz z częścią socjalną dla Policji autostradowej . Budynek jest obiektem dwukondygnacyjnym z jedną wydzieloną klatką schodową oraz jednokondygnacyjną częścią garażową
Na froncie budynku zaprojektowano parking dla personelu i gości.
Zaprojektowany budynek wyposażono w następujące instalacje:
- grzewczą z kotłowni na gaz ziemny
- instalacje wentylacji mechanicznej
- instalację wodną dla celów socjalnych
- kanalizację sanitarną
- kanalizację deszczową
- kanalizację technologiczną w garażu
- instalację elektryczną
- instalację odgromową
- instalacje teletechniczne
Zestawienie powierzchni oraz parametry obiektu budowlanego:
-
wysokość budynku: 7,75m (wierzch ścianki attykowej);
- wysokość niższej części budynku: 4,85m (przy wierzchu okapu)
- wymiary budynku: 15,49 x 31,32 m;
- Powierzchnia użytkowa: 517,4m2
- Powierzchnia zabudowy: 393,6 m2
- kubatura: 2463,2 m3
Budynek administracyjno - biurowy
Projektowany budynek biurowy znajduje się na terenie Obwodu Utrzymania Autostrady „OUA Biały Mur". Przeznaczenie budynku: w budynku będą się mieścić biura obwodu utrzymania autostrady wraz z częścią socjalną dla pracowników obsługujących autostradę. Budynek jest obiektem dwukondygnacyjnym z jedną otwartą klatką schodową i niezależnym drugim wejściem dla służb pracujących w terenie.
Ze względu na funkcję obiekt usytuowano przy głównej drodze zespołu OUA. Dla ułatwienia manewrowania i parkowania na froncie budynku zaprojektowano parking dla gości, z tyłu budynku zaprojektowano parking dla personelu
Zaprojektowany budynek wyposażono w następujące instalacje:
- grzewczą z kotłowni na gaz ziemny znajdującej się w sąsiednim budynku warsztatowo-garażowym
- instalacje wentylacji mechanicznej
- instalację wodną dla celów socjalnych
- kanalizację sanitarną
- kanalizację deszczową
- instalację elektryczną
- instalację odgromową
Zestawienie powierzchni oraz parametry obiektu budowlanego:
-
wysokość budynku: 7,7m (wierzch ścianki attykowej);
- wysokość niższej części budynku: 3,71m (przy wierzchu okapu)
- wymiary budynku: 14,185 x22,60 m;
- Powierzchnia użytkowa:420,9 m2
- Powierzchnia zabudowy:289,5 m2
- kubatura: 1850,5 m3
Budynek Nadzoru
Przedmiotem inwestycji jest budynek nadzorujący pracę placu poboru opłat na SPO. Budynek ten pełni funkcję biurową i techniczną. Budynek Nadzoru na SPO Jordanowo jest obiektem dwukondygnacyjnym, podpiwniczonym w kształcie prostokąta. Na część podziemną składa się klatka schodowa łącząca budynek z tunelem który objęto niezależną dokumentacją.
Budynek zawiera pomieszczenia dla funkcji zarządzania i zasilania oraz obsługi obiektów platformy, dodatkowo pomieszczenia socjalne dla pracowników pracujących w kioskach zlokalizowanych na platformie.
- Powierzchnia użytkowa: 533,1 m2
- Powierzchnia zabudowy: 318,4 m2
- kubatura: 2485,8 m3
MOP Koryta-Walewice
Całkowita powierzchnia terenu pod budowę MOP 13.8 ha
Na terenie MOP Koryta - Walewice zaprojektowano:
- parking dla samochodów osobowych - 28 stanowisk
- miejsca postojowe dla samochodów dla osób niepełnosprawnych - 3 stanowiska
- parking dla samochodów osobowych z przyczepą - 2 stanowiska
- parking dla samochodów ciężarowych 40 stanowisk na MOP Koryta, 41 stanowisk na MOP Walewice
- parking dla autokarów - 3 stanowiska
- miejsca piknikowe nie zadaszone – 5
- miejsce zabaw dla dzieci
- miejsce na telefony publiczne - 2 szt
- stanowisko kontroli technicznej i ważenia pojazdów
- budynki toalet - 2
Budynek warsztatowo-garażowy
Przeznaczenie budynku : budynek warsztatowo - garażowy dla samochodów związanych z obsługą autostrady. Obiekt dodatkowo ma część socjalną dla pracowników warsztatów oraz pomieszczenia biurowe dla kadry kierowniczej warsztatu. Zaprojektowano budynek o konstrukcji stalowej z murowanymi ścianami zewnętrznymi z dachem dwuspadowym z blachy trapezowej o niskiej fali i nachyleniu połaci dachowej 15%.
Zaprojektowany budynek wyposażono w następujące instalacje:
- grzewczą części warsztatowej z własnej kotłowni na gaz ziemny
oraz gazowych aparatów grzewczo-wentylacyjnych
- instalacje wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej
- instalację wodną dla celów socjalnych i przeciwpożarową
- kanalizację sanitarną
- kanalizację technologiczna
- kanalizację deszczową
- instalację elektryczną
- instalację sprężonego powietrza
- instalacja sygnalizacyjna gazu
Zestawienie powierzchni oraz parametry obiektu budowlanego:
- wymiary: 11,374 x17,915 m;
- wysokość: 8,17m (do kalenicy), 6,56m (do spodu okapu) - budynek w części wyższej
- Powierzchnia użytkowa: 1929,30 m2
- Powierzchnia zabudowy: 1830,40 m2
- kubatura: 12900,84 m3