
Budowa ul. Ogińskiego w Bydgoszczy
Przedmiotem prac projektowych była dokumentacja projektowa budowy ulicy Ogińskiego w Bydgoszczy na odcinku od ul. Powstańców Wielkopolskich do ul. Wojska Polskiego wraz z obiektami inżynierskimi i dojazdami wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej (ZRID).
Opracowanie zostało wykonane na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Zadanie obejmowało zaprojektowanie miejskiej przeprawy drogowej przez rzekę Brdę, przy różnicy poziomów pomiędzy dolnym a górnym tarasem miasta wynoszącej ok. 36m.
Zamówienie obejmowało wykonanie:
- Map do celów projektowych;
- Mapy do karty informacyjnej do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji;
- Dokumentacji geologicznej;
- Projektów podziału gruntu wraz z częścią formalno-prawną;
- Raportu oddziaływania a środowisko wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej;
- Operatów wodno-prawnych dla urządzeń wodno-kanalizacyjnych oraz obiektu mostowego;
- Prognozy ruchu;
- Analizy wielokryterialnej;
- Studium wykonalności;
- Specyfikacji technicznych;
- Koncepcji programowej w 3 wariantach;
- Uzyskanie warunków technicznych od gestorów sieci i stosownych uzgodnień;
- Projektu budowlanego wielobranżowego wraz z materiałami do ZRID;
- Projektu wykonawczego w skład którego wchodzą:
- Część drogowa
- długość projektowanego odcinka ulicy Ogińskiego 1,58 km
- klasa ulicy G 2/2
- węzeł dwupoziomowy Jagiellońska – przebudowa istniejącego skrzyżowania z wyspa centralną i linią tramwajową 2-torową;
- przebudowa skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego - przebudowa istniejącego skrzyżowania z wyspa centralną i linią tramwajową 2-torową;
- przebudowa istniejących ulic w zakresie inwestycji wraz z wykonaniem układów ścieżek rowerowych i chodników oraz przebudowa odcinków torowisk;
- projekt drogowy wraz z projektami organizacji ruchu docelowej i tymczasowej na czas realizacji robót;
- projekty sygnalizacji świetlnej.
- Część mostowa E-1
- estakada lewobrzeżna
L =271,06 m, rozpiętość przęseł 48+60+2*58+46
konstrukcja o przekroju skrzynkowym, betonowa sprężona
- most nurtowy podwieszony M-2
L =200,85 m, rozpiętość przęseł 110+90
Konstrukcja podwieszona, stalowa zespolona z płyta współpracującą
- estakadę prawobrzeżną E-3
L =250,75 m, rozpiętość przęseł 36+4*44+36
konstrukcja o przekroju skrzynkowym, betonowa sprężona
- wiadukt drogowy WD-4
L =93,15 m, rozpiętość przęseł 18,30+27,0+27,01+19,04 m
konstrukcja o przekroju belkowym, betonowa sprężona
- wiadukt drogowy WD-5
L =93,15 m, rozpiętość przęseł 18,30+27,0+27,01+19,04 m
- kładkę dla pieszych
L =32,40 m, rozpiętość przęsła 32,00
- mury oporowe i ściany z gruntu zbrojonego.
- Część sanitarna – obejmująca kanalizację deszczowa, kanalizację sanitarną grawitacyjną i tłoczną, wodociągi, ciepłociągi i gazociągi;
- Część telekomunikacyjna
- Część elektroenergetyczna – obejmująca: oświetlenie drogowe, przebudowy urządzeń, sygnalizacja świetlna, przebudowa trakcji tramwajowej.
- Inwentaryzacja zieleni oraz projekt szaty roślinnej.
- Cześć przedmiarowo-kosztorysowa dla projektów wszystkich branży.
Ponadto zostały opracowane wizualizacje trasy i projektowych obiektów na tle zabudowy śródmieścia Bydgoszczy dla wariantów przedstawionej koncepcji oraz prezentacja multimedialna projektu.