
STEŚ drogi S7 Koszwały-Kazimierzowo
Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe obejmowało opracowanie przebiegu drogi ekspresowej S7 od miejscowości Koszwały (koniec Południowej Obwodnicy miasta Gdańska) do miejscowości Kazimierzowo (początek obwodnicy Elbląga) dla przekroju 2/2 i 2/3 w układzie docelowym.
Warianty trasy przebiegały przez tereny depresyjne Żuław, w bardzo trudnych warunkach gruntowo-wodnych.
W obrębie terenu, na którym rozpatrywano warianty przebiegu trasy znajdują się następujące obszary i obiekty chronione w myśl Ustawy o Ochronie przyrody:
- Obszar sieci Natura 2000:
- "Dolina Dolnej Wisły"
- Obszary Chronionego Krajobrazu:
- Żuław Gdańskich
- Środkowożuławski
- rzeki Szkarpawy
- rzeki Nogat
- Otulina Parku Krajobrazowego "Mierzeja Wiślana"
W ramach STEŚ przeanalizowano przebieg drogi dla czterech wariantów:
- "Podstawowy"+"Północny" o długości 39,9 km
- "Podstawowy"+"Rakowiska"+"Południowy" o długości 39,9 km
- "Północny" o długości 39,9 km
- "Południowy" o długości 40,3 km
W ramach wariantu "Podstawowego" analizowano ponadto warianty dodatkowe o łącznej długości 9,5 km.
W STEŚ oprócz trasy drogi ekspresowej S7 przedstawiono rozwiązania projektowe:
- dróg zbiorczych, lokalnych i dojazdowych dla czterech wariantów, o długości w zależności od wariantu od 50,4 km do 65,4 km
- dwupoziomowych węzłów drogowych dla czterech wariantów, w ilości 4 - 5 w zależności od wariantu
- skrzyżowań
- posadowienia korpusu drogowego
- lokalizacji Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP)
- obiektów inżynierskich:
- mostów (z mostami na rzekach Wiśle, Linawie, Tudze i Nogacie)
- wiaduktów.
Łączna długość obiektów inżynierskich w zależności od wariantu (4 warianty) wynosiła 2762 m, 2500 m, 3021 m, 2699 m.
- przebudowy linii elektroenergetycznych wysokiego napiecia - linie 400kV i 110 kV.
STEŚ obejmował:
1. Część ogólną
2.1 Analizę stanu istniejącego
2.2 Analizę i prognozy ruchu
3. Część techniczną i kosztorysową:
- Zagospodarowanie istniejącego pasa drogowego
- Obiekty drogowe
- Obiekty mostowe
- Linie elektroenergetyczne wysokiego napiecia - linie 400kV i 110 kV
4. Część ekonomiczną - analiza efektywności ekonomicznej zadania inwestycyjnego
5. Opinie urzędow i instytucji
6. Konsultacje spoleczne
7. Organizację i berzpieczeństwo ruchu drogowego
8. Podsumowanie i wnioski:
- Wielokryterialna analiza porównawcza wariantów zadania inwestycyjnego (wariantów tras)
- Harmonogramy realizacji zadania inwestycyjnego
- Podsumowanie i wnioski wraz ze wskazaniem wariantu preferowanego
9. Studium geologiczno-inżynierskie i hydrogeologiczne
10. Raport oddziaływania na środowisko wraz z inwentaryzacją przyrodniczą terenów obszaru NATURA 2000
11. Materiały do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
zgody na realizację inwestycji.
12. Wizualizację przebiegu trasy.
Ponadto, w ramach odrębnej umowy Transprojekt Gdański opracował "Studium Wykonalności budowy drogi ekspresowej S7 Gdańsk (A1) - Elbląg (S22) dla odcinków:
- Południowa Obwodnica Gdańska
- Koszwały - Kazimierzowo.