
Budowa przystanku osobowego Warszawa Powązki
Projekt budowlany i wykonawczy przystanku osobowego Warszawa Powązki w ramach kontraktu na Wykonanie prac projektowych i robót budowalnych dla projektu pn. „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)”
Budowa przystanku osobowego Warszawa Powązki ma na celu stworzenie warunków do poprawy przez przewoźników kolejowych oferty przewozowej poprzez skrócenie czasu podróży, zwiększenie połączeń kolejowych, podniesienie komfortu jazdy i zapewnienie bezpieczeństwa podróżnych. Strategicznym celem przedsięwzięcia jest również poprawienie dostepności infrastruktury kolejowej dla osób o ograniczonej zdolności poruszania.
Dostęp do przystanku z poziomu wiaduktu drogowego w ciągu ul. Powązkowskiej będzie zapewniony za pomocą schodów, rampy oraz dźwigu osobowego. Od strony wschodniej dojście do peronów będzie się odbywać z poziomu kładki dla pieszych zlokalizowanej na przedłużeniu przebiegu ul. Przasnyskiej.
Przystanek będzie wyposażony w niezbędną infrastrukturę podziemną oraz infrastrukturę naziemną.
Zamierzenie inwestycyjne obejmuje:
- Budowę nowych peronów na przystanku osobowym Warszawa Powązki;
- Budowę nowej kładki dla pieszych, która będzie łączyć perony projektowanego przystanku osobowego w celu bezkolizyjnego przeprowadzenia ruchu pieszego nad linią kolejową oraz umożliwienia pasażerom dostępu do peronów;
- Przedbudowę sieci trakcyjnej;
- Przebudowę sieci SN;
- Budowę oświetlenia peronów, wiat na peronach, dojść do peronów;
- Usunięcie kolizji instniejącej sieci urzadzeń sterowania ruchem kolejowym z nowozabudowanym peronem i infrastrukturą przeznaczoną do obsługi podróżnych;
- Budowę kanalizacji deszczowej dla potrzeb odprowadzenia wód deszczowych.
Charakterystyczne parametry techniczne peronów:
Peron 1 i 2 jednokrawędziowy projektowany dla prędkości V = 80 km/h
Długość: 200 m
Szerokość: 4,5 m
Wysokość: 0,76 m
(mierzona od szczytu główki szyny przy krawędzi od strony torów w dowolnym miejscu na długości – nachylenie podłużne zgodne z nachyleniem torów danego peronu)
Powierzchnia peronu: 900 m2
Szerokość pasa bezpieczeństwa: 1 m