
Most przez Regalicę w ciągu Autostrady Poznańskiej w Szczecinie
Przedmiotem prezentowanego opracowania jest projekt budowlany i wykonawczy dla przedmiotowej inwestycji.
Całość inwestycji zlokalizowana jest w północno zachodniej części województwa zachodniopomorskiego na obszarze powiatu szczecińskiego, miasto Szczecin na prawach powiatu.
Projektowane zadanie inwestycyjne polegać będzie na przebudowie układu drogowego na skrzyżowaniu ul. Krygiera z ul. Granitową wraz z przebudową odcinków tych ulic, rozbiórce istniejącego oraz budowie w tym samym miejscu nowego mostu drogowego przez rzekę Regalicę. Zakres projektu obejmuje:
- Przebudowa ul. Krygiera na odcinku od km 0+917.50 do km 1+816.34;
- Przebudowa ul. Granitowej na odcinku od km 0+000.00 do km 0+413.87;
- Budowa skrzyżowania jednopoziomowego z wyspą centralną z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu ul. Krygiera z ul. Granitową;
- Budowa ul. Nowej Marmurowej na odcinku od ul. Piwnej do ul. Krygiera;
- Budowa dojazdu do ul. Ciasnej;
- Budowa odcinków ul. Zakręt;
- Przebudowa skrzyżowania ul. Granitowej z ul. Marmurową;
- Budowa układu chodników i ścieżek rowerowych;
- Budowa oznakowania dróg oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- Budowa kanalizacji deszczowej, oświetlenia;
- Przebudowa kolidującego uzbrojenia podziemnego i naziemnego;
- Budowa elementów ochrony środowiska min. ekrany akustyczne;
- Nasadzenia zielenią;
- Rozbiórki obiektów kubaturowych, oraz istniejących nawierzchni drogowych.
- Rozbiórka istniejącego wyłączonego z ruchu mostu drogowego przez rzekę Regalicę;
- Budowa w uwolnionym miejscu nowego mostu drogowego nad rzeką Regalicą;
- Budowa północnej jezdni na odcinku niezbędnym od przebudowywanego mostu do włączenia w istniejący układ drogowy;
- Przebudowa południowej jezdni na odcinku od istniejącego mostu do wiaduktu kolejowego;
- Budowa układu chodników i ścieżek rowerowych.
- Budowę oznakowania dróg oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- Budowa kanalizacji deszczowej;
- Przebudowa kolidującego uzbrojenia podziemnego i naziemnego;
- Budowa elementów ochrony środowiska;
- Nasadzenia zielenią;
- Rozbiórki istniejących nawierzchni drogowych.
W miejsce obiektu drogowego im. I Armii Wojska Polskiego, po jego rozbiórce, zostanie wybudowany całkowicie nowy ustrój niosący wraz z przebudową i wzmocnieniem istniejących filarów oraz przyczółków.
typ konstrukcji |
ciągły |
|
przekrój poprzeczny |
2 dźwigarowy o zmiennej wysokości środników, stalowy, zespolony z płytą współpracującą, płyta pomostu sprężona poprzecznie |
|
materiał |
stal/beton |
|
liczba przęseł / rozpiętości |
3 |
62,50+100,0+62,50=225,0m |
klasa obciążeń |
A wg PN-85/S-10030 |
|
klasa drogi |
GP wg RMTiGM z 2.03.1999r. (Dz.U. Nr 43) |
|
posadowienie przyczółków |
mikropale |
|
urządzenia obce |
- oświetlenie mostu, - istniejący wodociąg Dz1600 przy przyczółku prawobrzeżnym |